De wereld kunnen we niet veranderen, Preity’s wereld wel!

Op mijn to-do lijst stond nog ‘repareren rolstoel van Preity’. Om 1 wiel van de rolstoel zat helemaal geen band meer en de andere band was lek. De rolstoel zat natuurlijk voor geen meter meer! Daarnaast was de rolstoel ook niet opklapbaar, best onhandig tijdens een schoolreisje. Het ding neemt veel ruimte in!

Vol goede moed ga ik op pad met de rolstoel naar een medische winkel in de buurt van de school. Repareren kan niet moeilijk zijn. Nieuwe bandjes en hoppa.

Aangekomen bij de medische winkel, blijkt een reparatie toch niet zo gemakkelijk! Er zijn geen banden meer verkrijgbaar waarin lucht moet. Volgens de verkoper hebben we een ouderwetse rolstoel! Reparatie kan wel met geheel nieuwe wielen van rubber. Veel beter voor een rolstoel die de hele dag over stenen moet hobbelen. Kosten voor 2 nieuwe wielen: 47 euro. Ik vind het veel geld. Er is vast een andere oplossing te verzinnen en ik denk aan mijn fietsenmaker. In de hoek van de winkel zie ik een gloednieuwe (wel grotere) rolstoel staan. Nieuwsgierig vraag ik naar de kosten. 75 euro! Dat vind ik in verhouding met 2 nieuwe banden reuze meevallen, plus we hebben een gloednieuwe en stevige rolstoel! Ik vertel de verkoper dat ik met mijn collega bestuursleden Mirjam en Anouk wil overleggen in Nederland, maar dat ik door het tijdverschil niet direct antwoord kan krijgen op mijn sms. Ik laat de kapotte rolstoel achter en ik spreek met de verkoper af dat ik hem later op de dag bel met de boodschap reparatie of aanschaf.
Mirjam en Anouk zijn het eens met aanschaf van nieuwe rolstoel. Samen met vriend Sapan ga ik terug naar de medische winkel. Zowel de oude als de nieuwe rolstoel moeten mee terug naar school. Een fietsriksja is daar ideaal voor!

Natuurlijk pas ik er ook nog wel bij! Ik vraag Sapan wel om rustig te fietsen.

Eerst gaan we naar het atelier van Duniya Generation om de nieuwe rolstoel te verstoppen. Het is nog een verrassing voor Preity. Vervolgens gaan we met de oude naar de fietsenmaker.

Mijn fietsenmaker (geel/wit gestreept) shirt kan de rolstoel van nieuwe wielen voorzien. Na 3 dagen heen en weer lopen en beloftes als ‘vanavond is -ie klaar’, was ik het zat. De rolstoel staat weer op school zónder nieuwe banden. Als ik weer nieuw geduld heb, dan ga ik het ergens anders proberen.

Vandaag voor Preity dus een grote verrassing! Ik had haar verteld dat ze naar school kon komen om haar rolstoel op te halen. Toen ze haar oude bakkie met kapotte banden zag staan, keek ze heel erg sip. Maar om het hoekje stond iets veel mooiers op haar te wachten. Een gloednieuwe rolstoel mét Nijntje kussen!

Samen met mama Shanti lach ik om Preity en haar blijdschap!

Dit maakt het Duniya Medication (ons Medische Fonds) dus zo belangrijk! Een goede en stevige rolstoel (ook al is die wat te groot) met banden die niet meer lek kunnen gaan en een goed kussen om op te zitten. Dit is een verbetering voor Preity en haar glimlach laat dat zien!

De wereld kunnen we niet veranderen, Preity’s wereld wel!
http://www.duniya.org

5 Reacties op “De wereld kunnen we niet veranderen, Preity’s wereld wel!

  1. Wat heerlijk voor Preity en wat wordt ze al groot!! Dikke knuffel voor jullie beiden!

  2. En wat heeft ze een prachtige jurk aan, zeg maar dat ze zo op een prinsesje lijkt. papa en mama

  3. Ontroerend lief! De hele familie kan erbij in, maar dat maakt niet uit. Raar dat kindermaten zo moeilijk zijn, toch?

  4. Ja, goed gedaan, Debby! Ontoerend. Zo doen we dat dus, wij, van Duniya. Iemands wereld veranderen. Jazeker! Blij en trots. Jij! Goed gedaan! Kus!

  5. Debby wat doe je het toch goed en enthousiast Blije gezichten tevoorschijn toveren. Aan jouw to-do-list komt geen einde daar.
    Liefs, Marion

Plaats een reactie