Terug in India

Juli 2023 en ik ben terug in India. Er is een hoop veranderd, maar toch ook weer niet. Op straat kom ik nog steeds de vertrouwde gezichten tegen, hoor ik regelmatig iemand mijn naam zeggen en maak ik een praatje. Ik kom oud-leerlingen die werken of al met een kind aan de hand op straat lopen. Mijn hoofd maakt overuren door alle herinneringen die tevoorschijn komen. Ondertussen is het snikheet, dik 35 graden maar gevoelstemperatuur ligt dagelijks rond de 45 graden. De monsoon hangt in de lucht, maar de regen blijft uit. Ieder dag begin ik aan de Ganges bij zonsopkomst om 5:20 dan is het nog ‘koel’…zo’n 29 graden.

Natuurlijk ga ik meteen naar school. Hoe trots ben ik op ons project dat al zoveel jaren draait. Wat zijn we toch een geweldig team met elkaar; Mirjam, Anouk en ik in Nederland en Raj, Asha, Nisha, Sukhmani, Ranjina, Sheela, Anita en Angad in India. Dagelijks hebben we contact met elkaar, écht waar! We delen foto’s en verhalen met elkaar en beslissen alles samen. Na 25 jaar hebben we ook al zoveel met elkaar meegemaakt. Ik ben op school meteen weer thuis.

Omdat onze Facebook is gehackt en website een nieuwe look krijgt zal ik de komende tijd hier verhalen en foto’s posten. Volg Duniya ook op instagram @duniya_foundation

2 Reacties op “Terug in India

  1. Marieke Klosters

    Geweldig dat je daar bent en iedereen ter plekke weer een hart onder de riem kan steken. Zó goed dat jullie dit al zoveel jaar doen! Liefs, Marieke

  2. mooi dat je er weer bent, ik geniet van je foto’s. zie dat de staff heeel blij is met je komst. sterkte met de warmte

Plaats een reactie